Wybieramy automatykę do bram przesuwnych

Zakup odpowiedniego napędu do bramy przesuwnej tylko pozornie wydaje się nam prostą sprawą. W rzeczywistości nie do końca ta jest, dlatego warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę, aby uniknąć rozczarowania już po zamontowaniu siłowników do bramy przesuwnej. Na jakie parametry powinniśmy zwrócić uwagę w czasie zakupu? Jak dobrać odpowiedni model do posiadanej przez nas bramy? Wszystkie te kwestie mogą mieć znaczenie na etapie pracy automatu do bram przesuwnych.

Decydujemy się na dobry automat do bram

sprawdzona automatyka do bram przesuwnychZa bramę przesuwną samonośną uznaje się profile stalowe lub aluminiowe, które mają w środku wycięcie. Na postawie niego jest budowana cała konstrukcja skrzydła. Powinien być on nasuwany na co najmniej dwa zespoły wózków jezdnych stosowanych do bram samonośnych oraz zbudowanych ze specjalnych rolek. Na etapie prawidłowego wykonania oraz wyregulowania bramy, ogromną rolę odgrywa zarówno firma wykonująca taką bramę, jak i monter. Pomocna jest również sprawdzona automatyka do bram przesuwnych. Należy mieć świadomość, że znaczenie ma także głębokość, na jakiej będzie wylany beton. Zbyt płytko wykonany fundament będzie powodował podnoszenie się takiej konstrukcji w zimie oraz jej opadanie latem. Dlatego minimalna głębokość wynosi w granicach jednego metra. Także szerokość płyt może mieć znaczenie, ponieważ przy zbyt małej nie będzie do czego zamocować podstawy siłownika. Nie należy oszczędzać na łożyskach oraz rolkach, ponieważ słabe jakościowo będą powodowały głośną pracę bramy przesuwnej. Aby dobrać odpowiedni rodzaj napędu, należy wziąć pod uwagę częstotliwość użytkowania. Bardzo istotna jest ilość cykli na dobę, do 50 uznaje się modele przeznaczone do pracy przydomowej. W przypadku intensywnej pracy, konieczne będzie dobranie siłownika o znacznym zapasie mocy. Dobór napędu powinien się także opierać o specyfikację.

Ustalając optymalny rodzaj napędu, warto wziąć pod uwagę maksymalny ciężar bramy, z jakim dany model będzie współpracował. Konieczne jest także zachowanie zapasu mocy na poziomie od około 30% do 40%. Dzięki temu napęd nie będzie pracował na granicy własnych możliwości. Wiele jest uzależnione także od warunków atmosferycznych. Mrozy powodują gęstnienie smaru i docelowo zwiększony opór w czasie pracy siłownika. W specyfikacji powinna zostać także uwzględniona długość skrzydła.