Ochronna bariera z amortyzacją

Obwodnice i podniesione trasy są dość nowym rozwiązaniem w mieście, gdyż rzadko pojawiają się w terenie zabudowanym. Drogi umieszczone na podwyższeniach i wiaduktach są jednak bardzo dobrym rozwiązaniem problemów z dużym ruchem w godzinach szczytu, dlatego też od kilku lat odcinki takich dróg są planowane i budowane w najbardziej zatłoczonych miejscach w mieście.

Bariery amortyzacyjne do dróg szybkiego ruchu

bariery ochronne drogoweTakie trasy muszą być obowiązkowo wyposażone w bariery ochronne, które mają zapobiegać możliwości wypadnięcia samochodu poza trasę, z bardzo poważnymi konsekwencjami. Różne warianty barier są stosowane zarówno przy miejskich drogach jak i krajowych trasach szybkiego ruchu, aczkolwiek z racji bardzo wysokiego natężenia ruchu drogowego, w mieście są montowane bariery ochronne drogowe z amortyzacją. Przypominają one pozornie zwykłe bariery ze stali, jakie są standardowo montowane na poboczach autostrad, aczkolwiek w przeciwieństwie do nich, są znacznie trwalsze, wytrzymalsze, i o wiele pewniej zatrzymują samochody jadące z dużą prędkością. Bariery te złożone są z segmentów, składających się ze stalowych płyt, szerokich na dwa metry, oraz słupów, posiadających system amortyzacji, pochłaniający większość siły uderzenia podczas kolizji. Bariery tego rodzaju doskonale zapobiegają możliwości przypadkowego wyjechania poza trasę, choćby po utracie kontroli nad samochodem z jakiegokolwiek powodu, a ich duża trwałość oznacza iż nawet po bardzo silnym uderzeniu nie będą one wymagać natychmiastowej wymiany czy naprawy. Spisują się świetnie zwłaszcza w centrach miast i na drogach o bardzo wysokim natężeniu ruchu, gdzie pojazdy które zjeżdżają z trasy z jakiegokolwiek powodu mogą stanowić realne zagrożenie dla osób postronnych i pozostałych uczestników ruchu.

Trwałością przewyższają natomiast betonowe zapory, które do tej pory należały do najpopularniejszych metod ograniczania i kontroli ruchu drogowego, a które mają tendencję do niszczenia po długotrwałym wystawieniu na działanie szkodliwych warunków pogodowych. Co więcej, montaż takich barier nie jest o wiele trudniejszy niż instalacja standardowych stalowych barier drogowych, i może być wykonany równie szybko, zarówno przy już działającej drodze, jak i przy budowanych odcinkach.